Урок з навчання грамоти. 1 клас
Урок з навчання грамоти. 1 клас
Урок з навчання грамоти, проведений в 1 класі
Тема. Закріплення
звукових значень букви «те». Опрацювання тексту «Котик і Півник». Скоромовка.
Мета:
закріплювати уміння учнів читати склади та слова з буквою «Т»; виробляти у них
вміння читати тексти, побудовані на діалозі; вдосконалювати навички звукового та звуко – буквеного аналізу слів;
виховувати інтерес до усної народної творчості.
Обладнання: Буквар,
ілюстрація до казки, мультимедійна дошка, проектор, ноутбук, казкові герої «Котик» і «Півник».
Тип уроку: урок –
телепередача.
Інтерактивні
технології: ігрові, «Гронування», «Диктор класу», «Годинник»,
«Інтерв’ю з учнями», «Мікрофон».
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку.
Вчитель.
Продзвенів уже дзвінок
На урок гука діток.
Гарно будемо читати
І старанно працювати.
То ж гаразд, часу не гаймо
І урок розпочинаймо.
Вчитель.
-
Сьогодні до нас на урок прийшло багато
гостей.
-
Діти, привітайтеся з ними.
Учні. Доброго
дня сонечку ясному.
Доброго дня дню прекрасному.
Доброго дня друзям усім.
Доброго дня гостям дорогим!
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
учнів.
Вчитель: Сьогодні
у нас надзвичайний урок,
Сьогодні ми зробимо ще один
крок
В країну чудову, в країну
казкову,
Що так нас чарує й збагачує
мову.
Вчитель:
-
Малята, хто з вас любить казочку?
-
Дітки, а як ви думаєте, де можна
побачити казку? (в кінотеатрі, по
телевізору, в театрі, по комп’ютері)
-
А хто дивився казочку по телевізорі?
-
Ото ж сьогодні ми побуваємо на
телепередачі.
-
Ви всі очі закривайте і у казку
вирушайте!
Звучить музика до телепередачі «У світі
казки».
Вчитель:
-
В ефірі – дитяча телепередача «В гостях
у казки». З вами постійна ведуча – Світлана Андріївна. Я рада вітати всіх присутніх
у нашій студії.
Слайд 1
-
Дітки, але десь заблукали мої друзі? А
хто вони? Відгадайте загадки і дізнаєтеся, хто ж мої друзі.
Гра «Відгадай загадку»
Хоч годинника не маю,
Всіх щоранку піднімаю. (Півник)
Слайд 2
Хто з хвостиком і вушками?
В кого лапки із подушками?
Як іде, ніхто не чує,
Тихо, крадучись, полює. (Котик)
Слайд 3
Вчитель:
-
А ось і мої помічники. Друзі, привітайтесь з малятами.
Казкові герої:
-
Доброго дня, дорогі малята.
Вчитель. Сьогодні у нашій телепередачі
беруть участь діти, які в майбутньому хочуть стати постійними ведучими цієї
програми. Наша передача монтуватиметься з різних телестудій. Отже, ми
спостерігатимемо за роботою наших учасників в різних телестудій і визначимо
переможців.
ІІІ. Вправа на вдосконалення навичок читання.
1. Робота над розвитком артикуляційного
апарату.
Вчитель:
-
Дорогі діти, якщо хочете бути справжніми
акторами, працювати будемо за всіма правилами. Ведучі, актори повинні багато
читати, швидко орієнтуватися в текстах,
чітко і виразно промовляти слова. Адже, по телебаченню вас не тільки бачать,
але і чують. Тому підготуємо наші губки і язичок до роботи.
Телестудія «Мовна розминка»
Вправа «Годинник». Робота з
язичком.
Вчитель промовляє віршик, а учні виконують рухи язичком.
Слайд 4
Повернувся на бочок,
Наш веселий язичок
Подивився вліво, вправо,
Потім знову уперед.
Гарний в роті язичок
Він говорить: «Чок, чок, чок!».
2. Гра «Прочитай чистомовку».
Вчитель:
-
Похвалився наш язичок, що він гарний. А
що ще він нам скаже?
-
Ми прочитаємо разом з ним чистомовку.
Слайд 5
-
Про кого говориться в чистомовці?
-
Чому котику дуже радісно?
3.
Робота в групах. Побудова звукової моделі слів.
Котик:
-
Молодці, дітки. Ви дуже швидко виконали
завдання. Але чи вмієте ви складати звукові моделі слів?
Тік – так – годинник стука,
Навчання – непроста штука.
Скрізь потрібно нам встигати
І звукову модель складати.
Завдання для
хлопчиків і дівчат. Хлопці складають звукову модель слова «котик», а дівчата –
«півник».
-
Діти, ви швидко справились із завданням.
А тепер перевірте, чи не допустили помилок.
Слайд 6
IV. Повідомлення теми і завдань уроку.
Телестудія «Інформаційна».
Вчитель:
-
Діти, яку букву ми вивчали на
попередньому уроці? (букву «Т»)
-
Які звуки вона позначає на письмі? [т],
[т′]
-
Сьогодні на уроці ми закріпимо букву
«Т». Будемо читати казочку і працювати над її змістом.
Слайд 7
Слайд 7
1. Гра «Придумай слово».
Учні придумують слова на букву «Т».
Слайд 8
2. Конкурс на кращого скоромовця.
-
На нашу передачу приходить багато
телеграм. У них запитують, чи знають наші діти скоромовки?
-
Діти, дамо відповідь на це запитання.
-
А що таке скоромовка?
Слайд 9
-
Які звуки найчастіше чуємо у словах?
V. Фізкультхвилинка. Телестудія «Веселі
нотки».
(Дзвонить дзвінок)
Слайд 10
-
Діти, пролунав дзвінок зі студії «Веселі
нотки». Потрібно трішки відпочити. Проведемо фізкультхвилинку.
Сірий котик
міцно спав,
Навіть пісню не
співав.
Та нарешті стрепенувся
І довкола озирнувся.
Став смачненько
потягатись
І чистенько умиватись.
Порозчісував він вуса
Довгі – довгі, русі –
русі.
Зуби й кігті нагострив
Й до комірчини побрів.
Буде мишку полювати
І добро оберігати.
Й ми, як котик,
відпочили,
Щоб зміцніли наші
сили.
VI. Робота над темою
уроку. Телестудія «Читайлик».
Слайд 11
Вчитель:
-
Я бачу, що наші діти хочуть стати
ведучими нашої казкової передачі, тому всі стараються гарно працювати.
-
А зараз наступне завдання.
1. Інтерактивна вправа «Павутинка».
Слайд 12
Завдання. Дивлячить
на літеру «те» боковим зором, назвати сусідні склади.
Вчитель:
-
Молодці, всі справились із завданням.
2. Робота з Букварем. Вправа «Диктор
класу».
Слайд 13
-
Ось ми відпочили, продовжуємо нашу
телепередачу.
-
Попрацюємо з Буквариком.
Звучить початок казки «Котик і півник».
-
Дорогі малята, звідки ви почули
уривочок? (З казки «Котик і Півник»)
-
А хто знає цю казочку, де ви чули її?
-
Про неї ми прочитаємо у нашому Букварику.
Розгортаю свій Буквар
І знаходжу новий дар.
Казочку цікаву,
Нову і незнану.
Вправа «Диктор класу».
Найсильніший учень читає текст «Котик і Півник».
-
Хто головні герої казки?
3. Словникова робота.
Слайд 14
Вчитель. У нашому тексті зустрічаються
такі важкі слова:
Півник Тимур вистава
Лиска Антон ліс
Котик Наталка стукали
-
Прочитайте виразно слова. Які з них вам незрозумілі?
-
Прочитайте слова, в яких наголос падає
на другий склад.
-
Прочитайте слова, які мають один склад.
4. Читання тексту «бджілкою».
-
Яку виставу ставили діти?
5. Фізкультпауза для очей.
-
Дітки на нашій передачі рекламна пауза.
Наші оченятка багато працювали і дуже стомилися. Проведемо декілька вправ,
щоб вони відпочили:
Сплять малесенькі звірята (очі заплющені)
Раз – відкрили оченята,
Подивилися навколо (кругові рухи очима)
Потім вгору і додолу.
Оченята блим, блим, блим!
Відпочити треба їм!
Вправо, вліво оченята
Повертали всі звірята.
Всі звірята будуть спати,
А ми будем працювати.
6.
Читання тексту «рибкою».
7. Вправа «Інтерв’ю з учнями».
-
Хто які ролі виконував?
-
Куди пішов Котик?
-
Хто прийшов до Півника в гості?
Слайд 15
8. Робота над змістом ілюстрації.
Розгляньте малюнок до казки.
-
Хто зображений на ньому?
9. Вибіркове читання.
-
Прочитайте речення, яке відповідало
ілюстрації до казки.
VI. Телестудія «Акторська майстерність».
Інсценізація уривка з казки «Котик і
Півник».
Слайд 16
VII. Підсумок уроку.
Вправа «Мікрофон».
Вчитель:
-
Наша передача підходить до кінця. Чим
цікавою була вона для вас?
-
Що вам найбільше сподобалося, розкажіть
в чарівний мікрофон?
-
Мої друзі – Котик і Півник дуже
задоволені учнями 1 класу.
-
Дякую вам, діти за гарну роботу на
протязі уроку.
Швидко спливають
хвилинки,
От і прощатись
пора.
До наступної
зустрічі, любі малята,
А на прощання вам
зичу
Хороших успіхів щодня.
Слайд 17
Немає коментарів:
Дописати коментар